۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

بالاترین و تاثیر آن در آذربایجان

عموما لینکهایی که در رابطه با آذربایجان به بالاترین فرستاده میشوند فقط آنهایی را مفید دیدم که پیشنهاد شعار می دادند!(هرچند که این شعارها نیز هیچ موقع استفاده نشدند)، بقیه یا به قصد تحریف تاریخ بوده اند یا تفرقه افکنی؛ هرچند که لینک دهنده خود شاید متوجه تحریفی بودنش نشده باشد ولی با انعکاس نظریات اشخاصی چون احمد کسروی در نهایت به این هدف می خواسته اند برسند.
دوستان! تاریخ را کسی نتوانسته تحریف کند، همچنانکه کودتاچیان نتوانسته اند و نخواهند توانست تاریخ ایران را تحریف کنند.
این روزها لینکهایی با عنوان "آذربایجان بپا خیز" و از این قبیل، زیاد تو بالاترین دیده میشود، مطمئن باشید آذربایجان منتظر یادآوری شما نخواهد بود و هرزمانی هم که ایجاب بکند خواهد خروشید؛ و علت این هم که چرا در جریان جنبش سبز تا بحال آنگونه که باید وارد اعتراض نشده، اینست که درد آن با درد سبز متفاوت است، هرچند که هردو خواستار آزادی اند. اگر که خواستار گسترش اعتراض به آذربایجان هستیم بایست اول دردش را بشناسیم و دردش را نیز بایست خود بشناساند نه آنکه کسی دیگر از زبان او بازگو کند؛ اولین درد آذربایجان درد فرهنگ و زبان است نه سیاست.
اگر که میگوئید با استقرار دموکراسی در ایران این قضیه فرهنگ و زبان قومیتها نیز حل خواهد شد، حرفتان متین؛ ولی با حل نشدن این مشکل، قومیتها وارد جنبش نخواهند شد!
بیشک بالاترین بیشترین تاثیر را در رشد جنش سبز داشته است،  و از آنجائی که به مساله فرهنگ و زبان قومیتها نیز در بالاترین چندان توجه نمیشود باعث شده است که بالاترین(همان رسانه غیر رسمی سبز) نه تنها تاثیری در قومیتها نداشته باشد که بعضا با دید منفی هم به این قضیه نگریسته میشود.